dimarts, 31 de maig del 2011

REGIDORIA DE CULTURA I EDUCACIÓ

El 29 de març del 2011 vam anar a parlar amb l’Esteve Ignasi Gay treballador de la Unitat de Prevenció de l’Ajuntament de l’Hospitalet i assessor informador en Promoció de la Salut. Té la carrera de metge especialitzat en salut pública. La seva tasca és coordinar i actuar donant suport a les famílies. Cal dir que també ha intervingut a alguna escola bressol.
L’Hospitalet és una ciutat que està composada per onze barris, el quals són, Santa Eulàlia, Bellvitge, Gornal, el Centre, Sanfeliu, Sant Josep, Pubilla Cases, Can Serra, Collblanc, La Torrassa i La Florida. D’aquesta manera, la ciutat queda dividida en sis zones educatives pel que fa referència a l’etapa dels 3 als 12 anys, és a dir, des d’infantil fins a primària, i en cinc zones educatives pel que fa a l’etapa dels 12 als 16 anys, equivalent a l’etapa de l’ensenyament secundari.
Però perquè tot funcioni correctament s’ha elaborat entre d’altres el Projecte Educatiu de Ciutat que a continuació comentarem.
La finalitat de la diagnosi del Projecte Educatiu de Ciutat ha estat identificar les característiques de la població que viu a la ciutat, del sistema educatiu, dels professionals o voluntariat que desenvolupen funcions d’educació formal i no formal i, també, detectar les necessitats específiques educatives de la població i comprovar si aquestes estan cobertes, per tal de contribuir a una millora del context educatiu. Els objectius principals tenen la necessitat d’avançar en el nou concepte d’educació, dins d’un context acceleradament canviant a causa dels múltiples processos d’índole social, familiar, tecnològica, deontològica, econòmica i laboral, processos que es produeixen en tots els àmbits i que modifiquen el context al qual l’educació s’ha d’adaptar per tal de fer complir la seva funció essencial.
A més a més, aquest Projecte Educatiu de Ciutat vol acompanyar a la família durant el procés de criança i educació dels fills, perquè els pares també eduquen, ja que és un procés natural, però s’ha d’ensenyar a educar bé perquè el que podem ser avui potser només és un reflexa del futur. Però també des de les botigues, el parc de bombers, la policia local, etc. s’ha d’educar i entre tots s’ha d’ajudar a que l’Hospitalet sigui una ciutat pensada per educar, ja que l’espai públic també és un símbol d’educació.
Per posar algun exemple, des de la Regidoria de Cultura i Educació es va promoure tot un seguit de consells per tal d’educar millor i aprendre valors sobre els fills. Tot el que s’explicarà a continuació no és més que estratègies pedagògiques.
El eslògan es deia COM ESTIMEM ELS NOSTRES FILLS, Atureu-vos i penseu-hi. Es posen diferents situacions, per exemple quan el nen plora, així doncs aconsellen que quan estem en aquesta situació no ens hem de posar nerviosos sinó que amb la serenitat podràs tranquil·litzar al teu fill. Un altre situació que es produeix en una família és l’estona dels àpats, un moment de relació i comunicació molt bo entre tota la família. I per últim, si veiem que el nostre fill es posa malalt només anar a la guarderia o a l’escola no cal preocupar-se ja que un nen sa, sovint té febre, tos, refredats, etc.
D’aquesta manera des de la Regidoria d’Educació es recomana que per qualsevol dubte o preocupació sobre algun aspecte relacionat amb els fills o filles, no s’ha de dubtar a consultar amb l’equip de pediatria, l’educador/a, l’assistent social o el/la psicopedagog/a.
Un altre dels temes que ens va comentar l’Esteve Ignasi va ser el de les possibles funcions del pedagog. Va explicar-nos que un pedagog podia treballar en diferents àrees i algunes de les que ens va comentar van ser:
-La possibilitat de treballar en programes d’absentisme, fent un seguiment de les escoles on hi ha casos com: manca de motivació, bulling, etc.
-Treballar en gabinets de pedagogs o psicòlegs
-Participar en esplaiS
-Fent referència al tema de la sanitat, ens va comentar que el pedagog també té la seva funció dins un hospital, ja que pot donar suport als mestres, dient quin projecte pedagògic han de fer. 
-En educació d’adults, planificant activitats perquè no perdin l’esperança de viure i que recuperin els seus hobbys motivant-los a seguir endavanT.
-I per últim, fer diferents cursos, com per exemple planificar un curs per ajudar a ser feliç, activitats per a la meditació o relaxació, i aconseguir que siguin feliços i que obrin la seva vida.

Cal dir que l’Esteve Ignasi ens va donar tota la informació necessària i pertinent per saber com funcionava el Projecte educatiu de Ciutat, entre altres coses.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada